Selecteer een pagina
E-commerce, Nieuws | Grootste e-commerce platform van Vlaanderen investeert in eigentijds design

Roeselare, 21 augustus 2017 –  Met een groei van 1000% (er staat geen nulletje verkeerd) is Storesquare van een kleine speler een jonge reus geworden. Een groei die wordt gevoed door de sterke toename aan handelaren die willen participeren. Het exponentieel groeiende assortiment is de aantrekkingspool voor consumenten die bij Storesquare steeds meer hun gading vinden. Een groot deel van het assortiment is uniek, net zoals de winkels uniek zijn. Daardoor differentieert Storesquare zich, we voeren geen voorraad, de handelaar is het hart van het platform, er wordt een community gecreëerd gebaseerd op vertrouwen. Het uitgelezen moment om middels een nieuw eigentijds design, uitstraling te geven aan die boodschap.

Exponentiële groei

Deze groei maakt van Storesquare een stevige e-commerce speler op de Belgische markt. Meer dan 1.000 handelaars brachten op minder dan 2 jaar tijd 200.000 unieke producten online. Het aanbod blijkt de consument aan te spreken want Storesquare ontvangt maandelijks namelijk 500.000 bezoekers. Dit groeiverhaal wordt in het najaar steevast verder gezet met als ambitieuze doelstelling 1 miljoen bezoekers per maand tegen december 2017 (er zijn maar 6 miljoen Vlamingen). De bezoekersaantallen vertalen zich ook in omzetcijfers. In de afgelopen maanden kende Storesquare een groei van +30% per maand en heeft het op 6 maanden tijd zijn omzet verdrievoudigd. Een niet te stoppen verhaal dat innovatief in de markt wil staan.

Innovatie combineren met de lokale handelaar staat centraal in dit verhaal.

Dit innovatief verhaal wordt nu vertaald in een nieuwe look! Een eigentijds, warm en puur design met de handelaar op de voorgrond. “Het authentieke karakter van de lokale handelaar online overbrengen” zo vat Stefan Seghers, directeur Storesquare de missie samen. “Wij zijn naast een e-commerceplatform ook een zichtbaarheidsplatform dat de consument via de digitale weg met het unieke assortiment in aanraking wil brengen om hen vervolgens lokaal te doen kopen. De fysieke winkelpunten worden expliciet als troef uitgespeeld.” De nieuwe look benadrukt de DNA van Storesquare dat zich uitspint rond 3 pijlers:

  • Storesquare geeft e-commerce een gezicht
    De meer dan 1.000 handelaren die hun online winkel aan Storesquare toevertrouwen nodigen de consument uit om met hun origineel aanbod én met henzelf kennis  te maken. De website toont wat de lokale KMO te bieden heeft.
  • Storesquare ondersteunt het persoonlijk contact
    Online en toch persoonlijk want zowel de winkelier als Storesquare zijn bereikbaar. 1.000 handelaars staan klaar met raad en daad. Online winkelen en de winkelier contacteren met een vraag, laten bezorgen of zelf in de winkel afhalen, alle opties staan open!
  • Storesquare versterkt de lokale handelaar
    Alles wat aangeboden wordt komt van bij de lokale handelaar, ook online. Een divers netwerk dat ondersteund wordt door Storesquare, zowel logistiek als financieel.
En de toekomst?

Een nieuwe look & feel is nog maar het begin. Stefan Seghers besluit: “Er zijn nog ambitieuze veranderingen op til. Naast extra impulsen voor de feestdagen waarbij we zoals steeds een omni kanaal aanpak hanteren, plannen we onze introductie in Nederland begin 2018. Wordt vervolgd dus.“