Selecteer een pagina
 

U werkt niet met ons systeem van verzending, wat betekent dat voor u?

Als u niet gekozen heeft om uw verzendingen te laten verzorgen via het systeem van Storesquare, staat u steeds zelf in voor de levering. Dat betekent ook dat u de klant moet voorzien van een track&trace link en instaat voor de retourprocedure. Wanneer u zelf verstuurt, voorzie dan een retourformulier bij elke zending.

Een bestelling komt beschadigd aan bij de klant, wat nu?

Wanneer een bestelling beschadigd raakt tijdens het transport, dan moet u dat via het Klantencentrum bespreken. Het Klantencentrum stuurt een klachtendossier door naar de contactpersoon binnen Bpost, die op zijn beurt een dossier opmaakt en het geval onderzoekt. Bij een beschadiging is het aangewezen om foto’s te hebben van het beschadigde product, terwijl het zich nog in de verpakking bevindt. Wanneer een klant u wijst op beschadiging, vraag hier zeker naar.

Een verzending wordt geweigerd door de klant, wat moet ik doen?

Het kan gebeuren dat een klant een zending weigert wanneer de postbode die wil afleveren. En dit om diverse redenen. De klant ziet bijboorbeeld op het laatste moment af van de aankoop of het pakket komt beschadigd aan bij de klant. In beide gevallen wordt het pakket teruggestuurd naar de handelaar. Na ontvangst kan u best de klant contacteren om de reden van de ‘back to sender‘ te weten te komen. In overleg met de klant kan u al dan niet een nieuwe zending maken. Voor een nieuwe zending heeft de handelaar een nieuw verzendlabel nodig dat u kan aanvragen via support@storesquare.be. Opgelet: een nieuwe zending betekent ook een extra verzendkost.

Mijn verzending kan niet in 1 verpakking of is te zwaar naar de normen van Bpost, wat nu?

Wanneer u een verzending klaarmaakt waarvan de gevraagde items niet in 1 doos passen of wanneer uw verzending boven de 30 kg weegt, is het aangeraden het Klantencentrum te contacteren. Daar kan u een verzendlabel aanvragen om die op de tweede verpakking aan te brengen. Let echter wel op, wanneer u een tweede verzendlabel aanvraagt, zal die ook aangerekend worden.

U kan het Klantencentrum steeds contacteren via support@storesquare.be of via 0800 14 023