Selecteer een pagina

Succes op Storesquare

We geven u graag de 4 sleutels tot succes mee! Alles start met het juiste assortiment. We krijgen af en toe reacties van handelaren zoals, “Ik ga eens 5 producten online zetten en testen” of “Via Storesquare ga ik dingen verkopen die ik in de winkel niet verkocht krijg”. Deze werkwijze zal weinig opbrengen. Denk dus voor u start goed na over uw assortiment.

Een tweede succesfactor is uw datakwaliteit. Goede foto’s, titels en filters zijn essentieel. Hoe meer eigenschappen u invult, hoe gemakkelijker de klant uw producten zal vinden en kopen (meer info). Gebruik voldoende foto’s van goede kwaliteit (meer infoen een uitgebreide productomschrijving. De klant kan uw product niet vastnemen, dus informeer hem zo goed mogelijk.

Hebt u alles correct en mooi online staan, analyseer dan welke producten goed verkopen en welke niet. Neem de tijd om een product onder de loep te nemen en eventuele hindernissen voor de klant te achterhalen. Kijk vooral even naar de eigenschappen, prijs of piekperiode van uw producten.

En ‘last but definitely not least’: activeer uw eigen klanten. We horen het nog al te vaak, “Ik vertel niet over Storesquare aan mijn huidige klanten, want ik wil niet dat ze online gaan kopen.” Weet dat 72% van de consumenten eerst online kijkt, alvorens offline te kopen. Uw klant kijkt dus al online! Waarom stuurt u ze dan niet naar uw eigen online winkel en producten?

Succes! 

Regel 1: Assortiment

Wist u dat er 1 miljoen artikels op Storesquare staan?

Regel 2: Datakwaliteit

Wist u dat winkels met goede data tot 7% conversie halen? 

Zet 50 maar liefst 250 producten online
  • Kies voor een uniek en relevant assortiment. 
  • Bent u bereid om producten onder de €10 te verzenden?
  • Kies producten die vaak in Google worden opgezocht.
  • Hebt u alle informatie over deze producten?
  • Hebt u deze producten courant op voorraad?
  • Geeft u uw klant voldoende keuze binnen één categorie of merk?
De fundamenten van goede data.
  • De juiste product naam (merk, categorie, naam, attribuut, code).
  • Kwaliteitsvolle foto’s, voldoende om in te zoomen. Meer info.
  • Omschrijving die uniek is voor Google. Meer info.
  • Gebruik de prijs uit de winkel (hoeft niet de laagste te zijn).
  • Kies de juiste categorie en vul uw attributen aan! 
  • EAN (barcode) en code van de fabrikant voor Google. Meer info.

Regel 3: Analyseer

Wist u dat goede winkels € 5000 tot € 10.000 / maand verkopen? 

Regel 4: Activeer uw klant

Wist u dat 72% van uw klanten hun koopproces online starten?

 

Analyseer uw assortiment
  • Welke merken verkopen goed en in welke periode? 
  • Welke producten verkopen goed en in welke periode? 
  • Wat verkoopt minder? Zit mijn prijs goed? 
  • Kan ik goed converterend aanbod uitbreiden? 
  • Wanneer zijn mijn piekmomenten? Kan ik die online versterken? 
  • Heeft Storesquare een impact op bezoeken in mijn winkel? 

Maak actief reclame voor uw webshop
  • Zouden mijn klanten graag mijn producten online bekijken?
  • Kopen mijn klanten mogelijks online bij concurrenten?
  • Motiveer ik mijn klanten om producten op voorhand te reserveren?
  • Wat is het verschil tussen online reservatie en kopen in de winkel?