Selecteer een pagina
Handleiding | Facturatie & Retour

Wat u verkocht heeft, wordt automatisch gefactureerd aan Storesquare via een self-billing systeem. Dat wil zeggen dat Storesquare de factuur in uw plaats opmaakt.

U vindt deze facturen terug in het beheerscherm van uw shop onder Facturen.

Storesquare maakt en verstuurt ook de factuur voor de consument, indien dit werd aangevraagd bij het uitchecken van de bestelling.

De verzend- en retourkosten worden maandelijks gefactureerd. Storesquare voorziet een 2-wekelijkse uitbetaling van alle afgewerkte orders (mits afhouding van commissie en transactiekost).

Wat als ik een retour ontvang?

Een consument kan tot 14 dagen na ontvangst van de bestelling een retour aanvragen. Indien het geval, dan zal u van ons eerst een e-mail ontvangen om u hiervan te verwittigen.

Let op! Indien u met een eigen verzendmethode werkt, dient u zelf voor de consument een retourzending te voorzien.

Wanneer de retourzending bij u is aangekomen, zal u deze moeten beoordelen. Hoe gaat dat nu in zijn werk?


To-do: Op de beheerpagina van uw shop gaat u naar retours en klikt daarna op Te beoordelen.

U krijgt een overzicht van de te behandelen retours. Door te klikken op details komt u terecht op de pagina waar de gekozen retour behandeld kan worden.

Als u de retour aanvaardt, vertrekt de terugbetaling meteen naar de consument. Afhankelijk van zijn bankinstelling kan de verwerking 2 à 3 werkdagen in beslag nemen. Het is dus belangrijk om een retour zo snel mogelijk te behandelen.


Let op! De stock wordt bij het ontvangen van een retour niet automatisch aangepast. Indien u het artikel opnieuw kan verkopen, zal u manueel de stock moeten aanpassen.