Selecteer een pagina
Handleiding | Facturatie & Retour

Wat u verkocht heeft, wordt automatisch gefactureerd aan Storesquare via een self-billing systeem. Dat wil zeggen dat Storesquare de factuur in uw plaats opmaakt.

U vindt deze facturen terug in het beheerscherm van uw shop onder Facturen.

Storesquare maakt en verstuurt ook een factuur voor de consument, indien dat werd aangevraagd bij het uitchecken van de bestelling.

Er wordt per bestelling een commissiebedrag in rekening gebracht. Dit bedrag wordt berekend op de verkoopprijs exclusief btw. De commissies (tussen 5% en 15%) verschillen per categorie en vindt u op volgende pagina: handelaars.storesquare.be/nieuw-bij-storesquare/wat-kost-storesquare

Er worden per bestelling transactiekosten (€1) in rekening gebracht.

De betaling naar u toe vertrekt de eerstvolgende woensdag na de bestelling. Het doorgestorte bedrag bedraagt de huidige verkoopprijs zonder transactiekosten en commissiekosten:

 

Verkoopprijs excl btw

– commissiebedrag

– transactiekosten

= omzet excl btw

+ 21% btw

= doorgestorte bedrag

De verzendkosten worden maandelijks gefactureerd. (Enkel indien u met onze bpost overeenkomst werkt.)

Houd er rekening mee dat de consument tot 2 weken na ontvangst van de bestelling een retour kan aanvragen. Als dat gebeurt en u aanvaardt de retourzending, dan zal u een creditnota ontvangen. Storesquare vraagt hiermee een terugbetaling. Indien dat niet gebeurt, zal het bedrag automatisch verrekend worden bij de uitbetaling van de volgende bestellingen.

 

Wat als ik een retour ontvang?

Een consument kan tot 14 dagen na ontvangst van de bestelling een retour aanvragen. Indien het geval, dan zal u van ons eerst een e-mail ontvangen om u hiervan te verwittigen.

Let op! Indien u met een eigen verzendmethode werkt, dient u zelf voor de consument een retourzending te voorzien.

Wanneer de retourzending bij u is aangekomen, zal u deze moeten beoordelen. Hoe gaat dat nu in zijn werk?


To-do: Op de beheerpagina van uw shop gaat u naar retours en klikt daarna op Te beoordelen.

U krijgt een overzicht van de te behandelen retours. Door te klikken op details komt u terecht op de pagina waar de gekozen retour behandeld kan worden.

Als u de retour aanvaardt, vertrekt de terugbetaling meteen naar de consument. Afhankelijk van zijn bankinstelling kan de verwerking 2 à 3 werkdagen in beslag nemen. Het is dus belangrijk om een retour zo snel mogelijk te behandelen.


Let op! De stock wordt bij het ontvangen van een retour niet automatisch aangepast. Indien u het artikel opnieuw kan verkopen, zal u manueel de stock moeten aanpassen.