Selecteer een pagina
Handleiding | Reservaties

Naast zendingen en afhalingen kan u ook kiezen om reservaties toe te laten in uw shop. Met een reservatie haalt u via Storesquare consumenten naar uw fysiek winkelpunt. Reservaties moeten nooit vooraf betaald worden.

De reservatie module activeren


To-do: Op de beheerpagina van uw shop gaat u naar Mijn bedrijf en klikt u op bewerken. U ziet onderaan de pagina een knop die u toelaat de reservatie module te activeren.

Op dat moment zijn er nog geen artikelen reserveerbaar.

Wanneer u de reservatie optie activeert, krijgt u een popup venster te zien waar u de mogelijkheid krijgt om de tijdstippen van ophaling in te vullen. Dat zijn de tijdstippen waarop de consument het gereserveerde artikel kan komen afhalen in uw winkel.

Eens u de tijdstippen van ophaling heeft ingevuld, kan u beslissen hoe lang u het gereserveerde item opzij wenst te leggen.


Let op! Op het moment dat de module wordt geactiveerd kan pas 1 afhaaltijdstip per dag worden toegevoegd. Extra tijdstippen kunt u apart gaan toevoegen in het nieuw gecreëerde menu afhaaltijdstippen. Details kunt u op de volgende pagina terugvinden.

U kunt de reservatie optie opnieuw uitschakelen indien gewenst. Let wel, artikelen die reeds als reserveerbaar werden aangeduid worden onthouden. Dat betekent dat wanneer u de optie opnieuw inschakelt, die artikelen opnieuw reserveerbaar worden.

Tijdstippen van de reservatie aanpassen

Op de beheerpagina van uw shop gaat u naar het nieuwe menu reservaties en klikt daar op afhaaltijdstippen. Om een tijdstip toe te voegen, klikt u op dag van afhaling toevoegen. Kies een dag van afhaling en voeg de tijdstippen toe. Herhaal dit proces om meerdere tijdstippen van afhaling aan de module toe te voegen.

Producten reserveerbaar maken

Op de beheerpagina van uw shop gaat u naar producten en klikt u op overzicht. Vink in het overzicht de producten aan die u reserveerbaar wilt maken. Klik daarna bovenaan op de knop reservaties om de procedure af te ronden.

Een reservatie behandelen

Wanneer een consument een product uit uw shop wenst te reserveren, klikt hij op de daarvoor voorziene knop Reserveren en afhalen.

De consument geeft zijn naam en e-mailadres in het daarvoor voorziene veld en bevestigt de reservatie.

Op dat moment krijgt u, als handelaar, hierover van ons een e-mail. In deze e-mail staat een link die u naar het volgende scherm brengt om zo de reservatie al dan niet goed te keuren.

Zodra u de reservatie goedkeurt, krijgt de consument een e-mail dat zijn reservatie klaar ligt voor afhaling. De stock van het betreffende product zal ook automatisch aangepast worden.

Wanneer de consument het product is komen ophalen, moet u de reservatie nog op afgehandeld plaatsen. Dat gebeurt opnieuw in hetzelfde menu open reservaties. Kies de afhandeling uit de lijst en klik op opslaan.