Selecteer een pagina

 

Algemene vragen

Wat is het conversiepercentage van de site?

Hieromtrent kunnnen wij u geen exacte informatie geven. We kunnen wel garanderen dat de conversiecijfers van Storesquare marktconform zijn. Een indicatie: gemiddeld 1% voor beginnende winkels, gemiddeld 4% voor online volwassen winkels. Onze topwinkels realiseren zelfs conversies van +5%. Uw conversiepercentage is afhankelijk van uw categorie, type producten, prijs en kwaliteit van uw aanbod. Ook positieve reviews werken conversieverhogend.

Waarom is het platform niet tweetalig?

Bij de opstart van Storesquare werd besloten om de focus op Vlaanderen te leggen. De evolutie naar een tweetalige website vereist een aanzienlijke bijkomende investering. Vanzelfsprekend zijn er uitbreidingsplannen in de toekomst. We verwachten een uitbreiding naar Wallonië op middellange termijn.

Waar ligt de focus van Storesquare?

Storesquare brengt klanten tot in uw winkel. Onze marktplaats is 100% Belgisch en op top lokaal! Wij bieden online aanwezigheid en online verkoop in één waarbij we enkel en alleen samenwerken met Belgische lokale winkels en het persoonlijk contact tussen winkel en klant bewerkstelligen. Surf naar Wat biedt Storesquare voor meer informatie.

Ik heb reeds een eigen webshop. Waarom zou ik nog een winkel willen bij Storesquare?

Storesquare is een extra kanaal dat uw online aanwezigheid en online verkoop kan versterken. Indien u reeds succesvol online verkoopt, moet u Storesquare zien als een marketingkanaal. Via Storesquare bereikt u nieuwe klanten, net zoals u via Google of Facebook zou doen. U maakt dus best een vergelijking tussen Storesquare (als kanaal voor extra verkeer) en andere kanalen die u nu benut om uw verkeer op te bouwen. Bovendien kan er referral verkeer ontstaan tussen uw webshop en uw online winkel op Storesquare.

Is er een mogelijkheid om de feedback van onze eigen website te koppelen met Storesquare?

Het is niet mogelijk om de feedback van uw eigen website te koppelen met Storesquare. Op Storesquare worden reviews getoond. Die reviews hebben betrekking op de aankoopervaring per winkel via het Storesquare platform. Consumenten geven reviews over het platform, de snelheid van verzending, de verpakking,… Een gelijke service bij aankopen op uw eigen website en aankopen via Storesquare levert u gelijke reviews op.

Ik heb reeds een systeem waar al mijn producten in vermeld staan, kan ik daar wat mee op jullie webshop?

Dat is zeker mogelijk, u kan uw producten naadloos integreren binnen uw webshop op ons platform. Voor meer informatie omtrent de integratie van uw systeem klikt u op integratie.

U werkt reeds samen met een softwareleverancier?
De integratie kan verlopen via de gratis webservice van Storesquare of via aanlevering van een correct CSV- of XML-bestand conform de voorwaarden, inclusief categorie mapping.

U beheert uw eigen kassasysteem?
De integratie is mogelijk, indien uw systeem voldoet aan de basisvereisten opgesteld door Storesquare en online consulteerbaar is, exclusief categorie mapping. Die integratie wordt u aangeboden voor de prijs van 320 euro (excl. btw). Eventuele extra uren worden uitgevoerd in regie aan 60 euro/uur (excl. btw).

Welke handelaars kunnen aansluiten?

Storesquare focust zich op de Belgische markt en Belgische handelaars.
Het doel is lokale, Belgische handelaars te helpen met hun online zichtbaarheid en hun online verkoop. Een KMO op Storesquare moet aan volgende voorwaarden voldoen:

  1. Voldoen aan de Europese KMO-definitie
  2. In het bezit zijn van een Belgisch ondernemingsnummer
  3. Een vestiging hebben in België

Bent u een Nederlandse handelaar die wenst aan boord te komen en voldoet u toch aan bovenstaande vereisten, gelieve dan contact op te nemen met support@storesquare.be

Storesquare behoudt zich steeds het recht om producten van een handelaar te weigeren. Zo worden onder meer (maar niet exclusief) volgende zaken geweigerd:

  • Voedingswaren die behoren tot de koude-keten, m.a.w. alles wat wettelijk zonder onderbreking gekoeld moet worden tot bij de consument
  • Producten die kunnen conflicteren met de ethische waarden die Storesquare uitdraagt (zoals bvb. erotische producten, vuurwapens…)
  • Producten die enkel mogen verkocht worden via een speciale licentie (zoals bvb. sigaretten, vuurwapens, gevaarlijke stoffen…)

Op basis van welke criteria worden mijn producten getoond?

Afhankelijk van de zoekwijze van de consument worden andere resultaten getoond.

Zoeken via de zoekbalk
Hier sorteren we de producten op basis van relevantie. De standaard instelling is ‘Relevantie (hoog > laag)’. De consument kan de sorteerfunctie wel zelf wijzigen.

Zoeken via categorieën
Hier sorteren we de producten op basis van locatie. De standaard instelling is ‘Afstand (Dicht > Ver)’. De consument kan de sorteerfunctie wel zelf wijzigen.

Andere sorteeropties zijn ‘Prijs (laag > hoog)’, ‘Prijs (hoog > laag)’ en ‘Nieuwheid (nieuw > oud)’.

Onze algoritmes bepalen per pagina ook de volgorde van het getoonde assortiment. Deze zijn gebaseerd op de laagste, marktconforme prijzen die per product in de markt te vinden zijn.

Hoeveel producten kan ik online zetten?

U moet minimaal 50 producten online zetten. De ervaring leert dat dit het minimum aanbod is dat in uw shop aanwezig moet zijn. We adviseren zelfs een aanbod van minimaal 150 producten, wat de vindbaarheid van uw producten binnen de webshop garandeert. Er is geen maximum limiet qua hoeveelheid producten.

Beheer ik mijn online winkel zelf?

Ja, u plaatst uw producten op een eenvoudige manier online. Per product voegt u één of meerdere foto’s toe, een goede titel, een duidelijke productomschrijving en een correcte prijs. U onderhoudt uw pagina in functie van uw eigen reële stock in uw winkel.
Voor advies omtrent de inrichting van uw shop kunt u steeds terecht bij support@storesquare.be of op 0800 14 023.