Selecteer een pagina

Hoeveel stock moet ik voorzien en hoe deel ik die het best op in verhouding met de fysieke winkel?

De belangrijkste tip is dat u uw best verkopende producten ook online aanbiedt, het gaat immers om dezelfde consument. In België is het online aandeel in de verkoop van winkels +/- 10%. Op voorwaarde dat u voldoende voorraad heeft, is het goed om die verhouding aan te houden. Wenst u een echte test op een breed assortiment dan raden wij aan om met 1 stuk per artikel te starten op uw top 20 best verkopende producten.

Hoe kan ik het best mijn prijzen bepalen?

U kopieert de titel of barcode naar de Google zoekbalk. Google toont u andere aanbieders. Maak een gemiddelde van de zichtbare prijzen. Zo heeft u een goede leidraad.

Is het mogelijk om mijn stock te ‘locken’?

De handelaar heeft de mogelijkheid om een product steeds bij te bestellen. Het is niet mogelijk om uw stock te locken. Indien u een product steeds voorradig wil houden dan kan u uw stock instellen op bvb. 100.000 stuks. Doe dat enkel indien u zeker bent. Orders die u moet annuleren, maken een negatieve indruk.

Hoe weet ik wanneer een item besteld werd in mijn webshop?

Telkens wanneer een bestelling werd geplaatst binnen uw webshop, ontvangt u een e-mail. Wanneer de status van de bewuste bestelling na 24u nog steeds niet werd aangepast, ontvangt u ook een sms-bericht op het door u opgegeven gsm-nummer. Let op! Als het een eerste bestelling betreft, kijk dan ook eens in uw SPAM folder als u de e-mail niet meteen terugvindt.

Hoeveel tijd heb ik om te bevestigen dat een artikel nog in stock is?

Na aankoop van een van uw artikelen heeft u 24 uur de tijd om de voorraad van dat artikel te bevestigen. Het is aangewezen dat in zo’n korte tijdsspane te doen, gezien het voor de klant een teleurstelling is wanneer het aangekochte item plots toch niet op voorraad blijkt te zijn.