Selecteer een pagina
Nieuws | De kaap van 1 miljoen bezoekers

1 miljoen bezoekers tijdens de eindejaarsperiode, wat betekent dat? Het is heerlijk als een voorspelling uitkomt. We voorspelden 1 miljoen bezoeken op Storesquare in december. Toegegeven, we rekenden op de feestperiode voor een stevige duw. Al bleef het in spanning afwachten, want e-commerce is en blijft een vreemd beestje. We keken nauwlettend toe op de cijfers en plots zie je het gebeuren. Opeens gaat het bezoekersaantal door het dak. 1 miljoen bezoeken, waarvan 97% Vlamingen, wat betekent dat? Hoe visualiseer je dat? Het lichtfestival in Gent trok 640.000 bezoekers. De straten zagen zwart van het volk, Gent liep over. De Ghelamco Arena in Gent biedt plaats voor 20.000 toeschouwers. We hebben hem 50 keer gevuld. Gent zelf telt 259.000 inwoners. 1 miljoen is een magisch getal!

Als je een online marktplaats zoals Storesquare groot wil maken, dan is de feestperiode van enorm belang. Het is dé periode van het jaar waarin je voor klanten iets heel vertrouwelijks mag doen. We zorgen voor pakjes onder de kerstboom, originele cadeaus van bij de lokale winkelier. Als straks de pakjes geopend worden, dan zorgen wij voor de emotie: de kriebels in de buik, de guitige glimlach, de twinkelende ogen. Straks gebeurt het pas echt. Dan wordt er gevraagd: “Waar heb je dit gevonden?” Er zullen ongetwijfeld heel wat mensen tongstruikelen over de naam Storesquare maar het wordt een veelbesproken onderwerp aan de kersttafel. Na deze Kerst zal Storesquare nooit meer hetzelfde zijn.
Online kopen geraakt ingeburgerd, de hevige sneeuwval gaf ons een duw in de rug en wij hebben massaal ingezet op de naamsbekendheid van Storesquare tijdens deze feestperiode. Tijdens mijn autorit naar het werk hoor ik onze radiospot. Terwijl ik online surf zie ik onze display banners: “Op Storesquare koop je originele cadeaus, niet van bij de supermarkt.” Op Youtube herken ik enkele van de Storesquare collega’s. Ze kropen voor de camera om te laten zien hoe échte emotie bij het krijgen van het perfecte cadeau er uit ziet. Dat lukt hen op amper 6 seconden! Via Google shopping zetten we de producten in de verf en via Facebook lopen regionale campagnes die je terugbrengen naar het winkelpunt. Dit is de som van een ongeziene marketing campagne waarop het hele team trots mag zijn!