Selecteer een pagina
Onze Winkels | Succesverhaal: High5

Aan succesverhalen geen gebrek. Ook Aurora, zaakvoerster van High5, vertelt graag waarom Storesquare voor haar de ideale oplossing is. High5 is een winkel van kinderkleding en –cadeautjes en is sinds november 2016 aangesloten bij Storesquare. In de laatste maand haalde de online shop 65 verkopen. Lees hier haar verhaal.

Waarom hebt u beslist mee te stappen in dit verhaal?
Tegenwoordig kun je maar best online aanwezig zijn met je zaak, en een webshop is dan ook een must. Om dit zonder grote financiële kater te kunnen verwezenlijken, was het een goed idee om met Storesquare in zee te gaan. Storesquare heeft namelijk sterke partners die de nodige marketing en het verzenden van de pakjes voor hun rekening nemen.

Hoe verloopt de samenwerking?
De samenwerking verloopt heel vlot. Telefonisch word je snel en correct geholpen en ook via mail kan je er altijd terecht. Bij de opstart van mijn webshop heb ik meermaals contact moeten opnemen voor praktische vraagjes en telkens was de service perfect in orde. Ook nu kan ik nog altijd bij de helpdesk terecht en word ik meteen vriendelijk geholpen.

Is het gemakkelijk om uw producten online te plaatsen?
Het systeem is heel gebruiksvriendelijk. Je spendeert natuurlijk wel wat tijd aan de input van nieuwe artikelen, maar het is allemaal duidelijk en  gemakkelijk. Het is ook eenvoudig om het voorraadbeheer up to date te houden. Telkens er een verkoop is in de winkel, moet ik de voorraad in de webshop handmatig aanpassen omdat mijn voorraadsysteem geen koppeling met het online systeem aankan. Maar die voorraadaanpassingen gebeuren ook heel eenvoudig en vlot.

Hoeveel tijd spendeert u wekelijks aan Storesquare?
Daar kan ik niet echt een exacte tijd op plakken. Bij het invoeren van nieuwe artikelen –  zoals nu bij de levering van de nieuwe collecties – spendeer ik er uiteraard meer tijd aan dan wanneer er enkel voorraadbeheer en verzendbeheer moet gebeuren. Ik schat het op drie tot vier uur per kledingmerk voor de input van gegevens, foto’s, productbeschrijvingen, enz. Het voorraadbeheer en het klaarmaken van verzendingen en ze naar het postkantoor brengen, neemt drie à vier uur per week in beslag.

Welke meerwaarde biedt dit platform u?
Klanten kunnen al een kijkje nemen in de online winkel alvorens ze naar de fysieke winkel komen. Ze bekijken thuis als het ware een grote etalage om al een eerste indruk te krijgen van je winkel en je aanbod.

Je bereikt ook een groter publiek, van kortbij tot verder weg. Een van mijn eerste bestellingen mocht ik naar De Haan sturen, dat is helemaal aan de andere kant van het land! Die klanten had ik nooit kunnen bereiken als ik niet met Storesquare in zee was gegaan.

Een ander pluspunt is dat je in de webshop de hele voorraad kan aanbieden, dus ook artikelen van vorige collecties, terwijl in de winkel meestal enkel de huidige collectie in de rekken hangt. Bijgevolg verkoop ik regelmatig artikelen uit vorige collecties die anders in een stockruimte liggen te wachten op een soldenperiode of braderie.

Was u al digitaal aanwezig (website, nieuwsbrief) vóór u toetrad tot Storesquare?
Ik heb sinds vorig jaar een nieuwe website, stuur regelmatig nieuwsbrieven, en gebruik social media zoals Facebook en Instagram. Die social media hebben toch wel een groot bereik, waardoor je eigenlijk altijd onder de aandacht blijft en nieuwe mensen bereikt.

Had u vooroordelen? En zijn deze ondertussen bijgestuurd?
Afgezien van een beetje schrik voor veel retourzendingen, had ik eigenlijk geen vooroordelen. Ik heb trouwens nog maar 1 retourzending gehad, om een kledingstuk van maatje te ruilen.

Merkt u een effect in uw winkel (mensen die eerst online kijken en dan in de winkel komen kopen)?
Ik hoor inderdaad geregeld dat klanten online al een eerste keuze hebben gemaakt. Klanten uit de buurt bellen soms ook om te vragen naar een bepaald artikel dat ze online gezien hebben en laten het dan aan de kant leggen om het dezelfde dag of een dag later af te halen.

Is Storesquare al bekend bij uw klanten?
Veel klanten kennen Storesquare inderdaad al via de media.

Hebt u een leuke anekdote die u wil delen?
Op hetzelfde moment dat er een klant blij mijn winkel verliet met haar nieuwe Woody bottees (het laatste paar in die maat en kleur), komt er een Storesquare-bestelling binnen voor datzelfde paar bottees. Uiteraard kon ik de voorraad nog niet aangepast hebben, maar ik vond het erg vervelend. Ik heb dan die online klant opgebeld en uitgelegd wat er zich had voorgedaan. De dame aan de andere kant van de lijn was zo tevreden dat ik haar hiervoor opbelde, dat de kleur bottees niet meer belangrijk was en ze gewoon een andere kleur koos.

Waarom zou u Storesquare aanbevelen bij elke lokale handelaar?
Storesquare biedt een gebruiksvriendelijke oplossing voor wie al lang een webshop wil maar er niet goed aan wist te beginnen. Je bereikt er een groot (online) publiek mee en je krijgt nieuwe klanten over de vloer.

Omschrijf Storesquare in 3 woorden?
Shop gerust online! 😀