Selecteer een pagina
Tips & Tricks | Tips voor de handelaar – Foto’s

Omdat online shoppen betekent dat u de producten niet kan voelen, bekijken of uittesten, is het zeer belangrijk om de klant het gevoel te geven dat hij het product bijna kan vastnemen, online. Om eventuele twijfel weg te nemen, kan goed beeldmateriaal die finale overtuigingskracht hebben.

Hier zijn een aantal aanwijzingen die kunnen helpen om het gevoel te creëren meer feeling te hebben met wat met zoekt:

  1. Goede resolutie. Kies voor kwalitatieve foto’s met een minimum resolutie van 1500×1500 pixels. Wanneer men de foto bekijkt via pc of smartphone, mag men geen pixels zien en moet men kunnne inzoomen (een functie die we standaard hebben ingevoerd wanneer men over de foto beweegt) . Het oogt niet professioneel als uw product er blurry uitziet.
  2. Hier aansluitend: voldoende grote foto’s kiezen, die liefst het volledige kader vullen. De afbeeldingen mogen niet te klein zijn, want dan heeft de klant opnieuw geen goed zicht op wat hij aan het bekijken is.
  3. Meerdere foto’s per artikel. Producten waar slechts één productfoto beschikbaar is, zijn minder succesvol dan artikelen met meerdere afbeeldingen. Klanten vinden het leuk om uw product vanuit verschillende hoeken te zien. Op die manier hebben ze het gevoel dat ze het bijna vasthebben. Bovendien kunnen sfeerbeelden er voor zorgen dat de klant zich in de situatie kan inbeelden en ziet hij zich het product al gebruiken, dus hoe meer, hoe beter.
  4. Zorg ervoor dat de hoofdfoto van uw product een perfect witte achtergrond heeft. Productfoto’s zonder witte achtergrond worden niet opgenomen in Google advertenties. Bovendien zorgt dit voor minimale afleiding en maximale conversie. Het oogt ook rustiger en netjes in de productoverzichten.
  5. Zorg dat alle productfoto’s consistent zijn. Een consistent beeld speelt een vitale rol bij het presenteren van uw shop. Het communiceert een sterke identiteit, professionaliteit en vertrouwen. Hiermee zal het vertrouwen van de consument toenemen, wat resulteert in meer conversie.

Tot slot : De meeste leveranciers en merken voorzien zelf professionele beelden. Vraag hiernaar. Het is niet de bedoeling dat u voor een kleedje bijvoorbeeld een selfie neemt in de paskamer met een donkere achtergrond, waarbij het product helemaal niet tot zijn recht komt.

Stel u in de plaats van uw klanten: waar let u op bij het online shoppen? Welke producten zou u wel/niet bekijken en kopen. Wat kan ú overtuigen als klant?